anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Annakarin - 4 januari 2009 22:39

Idag lämnade jag och Martin Sundsvall efter tre veckor hemma i Norrland. Tre veckor fyllda med mammalagad mat (helt fantastiskt, antagligen för att Martin kom annars hade jag nog fått laga själv) goda vänner, fester, skratt, nästan inget pluggade alls (inget bloggande heller, jävla skogsmodem, ja de har fortfarande 56k därute)... Bara skönt alltså, trevliga julklappar också. Jag fick den där digitalkameran som jag ville ha, den kan inte fota svartvitt men det går ju att fixa i datorn som tur är! Så nu kommer det bli mer bilder här ser ni, lite kul att titta på också inte bara kul (?) att läsa.

En till FANTASTISK julklapp: Ett tandemhopp!!! Tack älskling.


Nu till rubriken: När jag och älsk skulle åka från hemmat idag, 12.11, så uppstod det komplikationer med tåget. Detta gjorde att vi lämnade Sundsvall 98 minuter försenade. LITE arga!!! Det gjorde så klart att vi missade anslutningen från Gävle och detta i sin tur gjorde att vi missade anslutningen från Borlänge till Mora.

Förseningen gjorde så att Martin blev antastad av en tiggare i Gävle (hade vi varit i tid så hade han säkerligen inte varit där och tiggt 14 spänn).

Hade vi varit i tid så hade vi sluppit komma sent till middagen hos Martins föräldrar (hans mamma är ett helt blogginlägg ensam) OCH vi hade sluppit åkt landsortsbuss mellan Falun och Mora i två timmar.

Man har god lust att göra som en annan passagerare sa:

"Missar jag tåget i Gävle så kommer jag Bruce Leea alla idioter som jobbar på SJ"

Jag menar, vi bor i Sverige, det BLIR kallt, jag lovar! Kylan gör tydligen X2000-tåg knäppa. Kör dem inte på vintern då för fan!


Over and out!!!

 PS. En årssammanfattning kommer i morgon, då jag har lugnat ner mig DS.  

Ovido - Quiz & Flashcards