anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Annakarin - 25 januari 2009 23:30

Men, nu är jag kvinna och tål lite mer. Är förkyld som en toooook, näsan rinner, kroppstemperaturen är inte vad den borde och halsen smärtar mig.

Detta samtidigt som jag har skrivit ett arbete om Suzanne Osten (igen, men den här gången inte lika givande) och hennes arbete med genus i hennes föreställningar. Boken är skriven av Tiina Rosenberg, kommer ni ihåg dokumentärserien om feminister som gick för ett par år sedan och debatten om den. Hon var en av de "värsta" feministerna, helt galen. Om jag minns rätt så menade hon på att män inte behövs i samhället längre.

Ska inte heterokvinnor få ha nåt kul alls?

I alla fall, boken är långt ifrån det som vi borde läsa för att lära oss att regissera, som ju den här kursen går ut på...


Det har varit min helg i alla fall... Martin har tagit hand om sjuklingen, fick frukost på sängen igår. Han är för söt den där.

I fredags var Paro, Rebecka och Saga här och käkade middag. Trevligt, men jag var för trött för att följa med ut, antagligen på grund av förkylningen. Hoppas Paro och Saga hade roligt i alla fall.


Jag jagar blomflugor igen, vet fan var de kommer ifrån, slängde ju alla sopor i torsdags!


Nu, sängen... Jag är fan värd den nu.

Skapa flashcards