anka in reverse | esrever ni akna

Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

En Newcastle Brown Ale är jag värd!

Av Annakarin - 27 januari 2009 21:16

Precis som en kalladomvadfanduvill-boll som jag köpte idag i skolan.

Jag har varit på skolan sedan klockan 10.00 (eller, jag ljög 10.05)  i morse. Dagen började med att jag skulle köpa snus på Pressbyrån, när jag kommer dit så har jag inte med plånboken. Tror att jag har tappat den, eller glömt den på skolans fik. Sedan kommer jag, till min glädje, ihåg att jag rensade bland korten igår. Så jag går hem, tillbaka till Pressbyrån, köper snus och blir sen till första repet.

Sedan repar vi tre scener, varav en i min egen regi till klockan 17.00 Sedan käkar vi och dricker kaffe (det har blivit massor med kaffe och alvedon idag) efter det, klockan 18.00 kommer Gunilla Orvelius till oss. Hon är regissör och skådespelare på länsteatern i Örebro. En riktig kulturtant, vita linnekläder och en kashmerekofta (även den vit, dock lite mer naturfärgad) och långt halvgrått/råttfärgat hår. Stentuff tant som berättade massor med anekdoter och bra saker som man kunde ta till sig om hur det är att vara regissör. Bland annat sa hon så här: "Så länge vi har en manlig Gud så kommer kvinnan att vara det sekundära könet" hon berättade också om en faschistisk finsk regissör som svarade på frågan om en rökpaus såhär: "Rökpaus!? Jag är här i två månader och du vill ha rökpaus!?" (tänk finsk brytning).


Så att efter 11 timmar i skolan så är jag, som rubriken lyder, väl värd en Newcastle Brown Ale. Så det så.


Känns som att jag vill sova och aldrig vakna, alltså inte dö utan sova. Som Törnrosa.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annakarin - 28 februari 2012 23:14


    Jobba snabbare, ni har väl resurser så det räcker. Fast det är klart, ni kanske gav all vinst till aktieägarna? Vi vanliga medborgare måste faktiskt betala räkningarna! ...

Av Annakarin - 31 januari 2012 22:05


  Det där är nog lite mer är 15 kilo. Undrar vem de försöker lura?    ...

Av Annakarin - 25 januari 2012 17:08

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? Gick i tvåan på gymnasiet, övningskörde, åkte på min första Arvikafestival, blev full första gången (jo, jävligt duktig!). 10 år sen, det är inte meningen att jag ska minnas mer av 2002 va?   VAD GJORDE DU FÖR ET...

Av Annakarin - 31 december 2011 12:42


 

Av Annakarin - 19 oktober 2011 15:02

Jag ska bygga en julskinka av frigolit till ett julframträdande vi ska göra med kulturskolan. Eftersom jag är vegetarian så har jag inte kollat in julskinkan med så stort intresse de senaste tio åren så följaktligen googlade jag bilder på julskinka. ...

Ovido - Quiz & Flashcards