anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Annakarin - 3 februari 2009 22:58

Bara så ni vet alla därute... Jag har skittråkigt! Och jag har bara mig själv att skylla, det kanske är det värsta... Att bara jag kan ändra på att jag har tråkigt och inte gör det. 


Jag vill ha någon att umgås med på fritiden, ta en kaffe med, sitta och prata skit med (skit som INTE handlar om skolan), titta på Two and a half men med... Göra vad som helst med, rent utsagt. Man kan inte leva på de (nuförtiden) få gångerna vi går ut och dricker öl. Jag blir ju deppad av att vara ensam, det har jag vetat länge. Så varför sitter jag här ensam?


För att jag inte gör något åt det... Jag och Fiffi har pratat om att göra saker, men händer det? Vi var i och för sig på Myrorna förra veckan, en timma, det var kul. Sen kom Martin, som också var kul men på ett annat sätt. Det är ju skönt att ha någon att umgås med på helgerna i alla fall... Annars hade det här nästan varit outhärdligt.


Så, vad gör man åt sådant här då? Jo, man hör av sig till någon (som jag är så himla bra på...) och bjuder på kaffe och skitprat eller en invit till lite flukt på stan. Helt enkelt så är det just det jag måste göra.


Men när ska man ha tid?

Av Annakarin - 3 februari 2009 19:16

Har lite ont i huvudet igen... Har det lite varje dag nuförtiden. Det ligger kanske en förkylning till i kroppen. Jobbigt läge, med allt i skolan. Hoppas jag inte blir så sjuk att jag måste vara hemma.


Idag har vi repat och jag har varit både medelålders kontorsarbetare och demet tant. Det är kul, men sista timmen var småjobbig med tanke på huvudet. Men det gick riktigt bra, hittade Marlene (kontorstanten) rikigt bra idag, great.


Efter repet fick jag med mig Ida till Willys, vi var lata och tog bussen. Handlade nödvändigheter och grejer till Martins julklappsmiddag nästa fredag. Det kommer bli en lika mysig helg som förra helgen. Massa kul och Bo Kaspers Orkester, vilket påminner mig om att jag måste skaffa deras nya skiva innan dess, så jag hinner lyssna på den ordentligt.


Är lite smånervös för mötet med studievägledaren i morgon, vet inte riktigt vad jag ska säga. Men det löser sig nog, Urban är trevlig.


Nu ska jag läsa Regi av Martha Vestin, jag tipsar om den om den visar sig vara bra, vilket jag misstänker att den inte är.  


Skapa flashcards