anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Annakarin - 16 februari 2009 23:40

Jag måste härmed erkänna att jag inte läser Emmas blogg så ofta som jag borde, jag blev utmanad av henne 8/2 och läser det först idag... Haha!


Utmaningen lyder som följer:

Man ska gå in i mapp 6 i Mina bilder eller vart korten ligger, ta kort nr 6 i mapp 6 och publicera den, samt skriva om den. Sen ska man utmana 6 stycken och länka till dem. Och naturligtvis länka till den man fick utmaning av.

Jag har inte så många mappar i Mina bilder (ännu...) så jag får väl ta vad som finns:


Bilden föreställer passande nog Emma och hennes karl Andreas på nyårsafton 08/09. Vi hade mycket kul, spelade Cranium, tittade på fyrverkerier (hur fan stavas det?) och blev lite för fulla för vårt eget bästa.

Jag tror minsann att bilden är tagen innan tolvslaget och att jag har min allt för fulla karl i knäet när jag tar den.




Av Annakarin - 16 februari 2009 22:57

Jag drog ur internetsladden ur datorn och skrev klart PM:et. Det funkar ju inte med internet på alltså! Jag sitter ju bara och slösurfar, kollar fejjan fast jag mycket väl vet att jag kollade där för två minuter sedan och det knappast hänt något nytt över huvud taget.


Ett annat faktum som gjort det lättare att arbeta är ju att Martin åkte hem förut idag. Rätt skönt för arbetsron, men inte för något annat faktiskt. Jobbigt läge, men då är det skönt att tänka att han kommer tillbaka på torsdag.

Som sagt så har han lätt att få ledigt nu när det knappt har något att göra på fabriken... Bra för mig, bra för Martin!


Idag startade en ny kurs, Teaterestetik och produktion. Vi har varit på Markurells hela dagen och grejat med ljus och pratat om volt, watt, ampere, trefas, nollor, faser, dimmers, PAR och profiler... Elläran är lite småjobbig, plus att boken vi har som litteratur till kursen heter Grundläggande Ljusdesign (eller något sådant) där författaren pratar om nollor och faser som att alla vet vad det är utan att föraklara det minsta vad fan det betyder... Tur att Martin kan sånt så han kunde förklara lite smått så att jag i alla fall förstod lite.


Men det kommer att bli en rolig kurs!


Nu ska jag vila ryggen lite, det blir jobbigt att sitta vid datorn hela tiden.


Ovido - Quiz & Flashcards