anka in reverse | esrever ni akna

Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Fantastisk dag!

Av Annakarin - 24 februari 2009 15:30

Idag har vi haft en helt fantastisk föreläsare på skolan, Kent Sjöström rörelsepedagog på Malmö Teaterhögskola! Vi hade hans bok Skådespelaren i handling på rytmikkursen i höstas.

Han var otroligt inspirerande, sa massor med bra saker om pedagogens ansvar o.s.v

Och det sista han sa lyfte hela dagen (efter ännu ett upprörande möte med studievägledaren, den här gången med hela klassen), han sa att vi behövs. Teaterpedagoger behövs, jag tänker då inte hoppa av och läsa Lärarprogrammet och bli klar när jag är 30. Never ever! Jag ska bli teaterpedagog!


På det här mötet med Urban sa Saga en mycket bra sak: Hur tänker sig politikerna när de bara vill ha folk med lärarexamen i skolan? Det finns estetutbildningar (än så länge, vi får väl se hur det blir med det i framtiden) men det finns inte en enda teaterlärare i hela Sverige (om det inte är en avdankad skådis med pedagogikbehörighet, och hur bra är en avdankad/misslyckad skådis som lärare?) men det finns inga utbildade teaterlärare, för det existerar inte en sådan utbildning till högre nivåer i skolan.

Hur fan är det tänkt egentligen?

Då är det ju kanske bra att tänka att vi får den högsta utbildningen, den utbildning som är närmast lärarkompetens som finns. Sweet!


Sedan sa Boel en finfin sak: Du borde söka scenskolan.


Nu ska jag baka scones på vatten och matlagningsgrädde. Over and out.


PS. Idag är det Fettisdagen. ÄT EN SEMLA! DS.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annakarin - 28 februari 2012 23:14


    Jobba snabbare, ni har väl resurser så det räcker. Fast det är klart, ni kanske gav all vinst till aktieägarna? Vi vanliga medborgare måste faktiskt betala räkningarna! ...

Av Annakarin - 31 januari 2012 22:05


  Det där är nog lite mer är 15 kilo. Undrar vem de försöker lura?    ...

Av Annakarin - 25 januari 2012 17:08

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? Gick i tvåan på gymnasiet, övningskörde, åkte på min första Arvikafestival, blev full första gången (jo, jävligt duktig!). 10 år sen, det är inte meningen att jag ska minnas mer av 2002 va?   VAD GJORDE DU FÖR ET...

Av Annakarin - 31 december 2011 12:42


 

Av Annakarin - 19 oktober 2011 15:02

Jag ska bygga en julskinka av frigolit till ett julframträdande vi ska göra med kulturskolan. Eftersom jag är vegetarian så har jag inte kollat in julskinkan med så stort intresse de senaste tio åren så följaktligen googlade jag bilder på julskinka. ...

Skapa flashcards