anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg under februari 2009

Av Annakarin - 3 februari 2009 19:16

Har lite ont i huvudet igen... Har det lite varje dag nuförtiden. Det ligger kanske en förkylning till i kroppen. Jobbigt läge, med allt i skolan. Hoppas jag inte blir så sjuk att jag måste vara hemma.


Idag har vi repat och jag har varit både medelålders kontorsarbetare och demet tant. Det är kul, men sista timmen var småjobbig med tanke på huvudet. Men det gick riktigt bra, hittade Marlene (kontorstanten) rikigt bra idag, great.


Efter repet fick jag med mig Ida till Willys, vi var lata och tog bussen. Handlade nödvändigheter och grejer till Martins julklappsmiddag nästa fredag. Det kommer bli en lika mysig helg som förra helgen. Massa kul och Bo Kaspers Orkester, vilket påminner mig om att jag måste skaffa deras nya skiva innan dess, så jag hinner lyssna på den ordentligt.


Är lite smånervös för mötet med studievägledaren i morgon, vet inte riktigt vad jag ska säga. Men det löser sig nog, Urban är trevlig.


Nu ska jag läsa Regi av Martha Vestin, jag tipsar om den om den visar sig vara bra, vilket jag misstänker att den inte är.  


Av Annakarin - 2 februari 2009 22:18

Var väldigt stressad i morse då jag som vanligt snoozade för länge, kokade gröt  till frukost eftersom jag missade hållplatsen vid ICA igår på väg hem från stationen. Satt och tittade på en söt hund istället. Så jag löste frukostproblemet med att gå in på Pressbyrån och köpa en liter mjölk för halva priset. Sweet!

I alla fall, kom till Universitetsbiblioteket då jag kom ihåg att vi började 10.00 och inte 09.00 idag. Jaja, tänkte jag... Sätter mig väl och planerar repen som är kvar. Så jag satt med mitt kaffe och min fina bok i Krysset en timme innan skolan började i morse. Man kan lugnt säga att det var onödigt att stressa...


Borde ha gått och handlat förut, men jag har lite mjölk kvar så jag kan äta gröt till frukost i morgon också. Dessutom bakade jag scones förut, det är roligare än att gå till ICA (eller Willys som öppnade förra veckan).


Saknar Martin, blä! Jag tycker han kan sluta jobba och flytta hit NU!!!

Av Annakarin - 1 februari 2009 18:38

Snart åker Martin hem, därav rubriken. Blä! Ingen Martin på flera dagar. Blä!


Fick iaf G på första uppgiften i regin, det är ju bra det. Fast, jag ville ju ha VG i den här kursen, kanske måste engagera mig i nästa arbete... Skönt att slippa rest i alla fall...


Nu ska jag vara med hjärtat en stund innan han åker.

Ovido - Quiz & Flashcards