anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Annakarin - 23 mars 2009 21:30

Norrländsk samhällskritik, det är poesi på hög nivå!

Av Annakarin - 23 mars 2009 21:07

Helgen har varit nice. Jag och Martin kom äntligen till IKEA i fredags, höll inte på att komma hem, trodde vi då bussen var mycket knepig. Willys stängde en timme innan vi trodde, det var tur att vi hann handla.


I lördags såg vi SPEXET där Emilie medverkade, det var kul som sjutton. Lite trist med de dåliga teknikerna, ljuset och den allt för skarpa sminkningen, men annars väldigt bra. Men hade jag fått lägga mig i så hade jag försökt få till bättre övergångar mellan scenerna.

Men det är ju "regissörernas" fel... Inte skådisarnas, som gjorde ett bra jobb.


I söndags blev det en slappardag, vi spelade lite rollspel och jag fick en början på nästa äventyr. Det kommer att bli läbbigt må jag tillstå (Martin sitter som bäst och skapar nya supermonster som vi ska slå ihjäl, han låter allt för nöjd för att det ska båda gott...).

Minst två orcher har tagit sig in på akademian där vi bott det senaste året, de har kommit över en mycket värdefull bok med en av tre delar av hemligheten till det svarta stålet, som skär igenom allt som om det vore smör (Turin har ett svärd i det materialet, hon är TUFF!!!). Kommer det svarta stålet i orätta händer så är det förödande för Ereb Altor!

Den Dimmiga Damen har återuppstått och vill hämnas sin död. Illa!


Idag försov jag mig, eller nja. Jag hade skrivit i kalendern att vi började kl 13. Kvart över 9 i morse fick jag ett SMS av Saga som undrade vart jag höll hus. Bara att pallra sig iväg (jag prioriterade en dusch framför frukost...).

Sen satt jag, Kina och Ida med vårt fiktiva projekt i fyra timmar...


Sen har det inte hänt så mycket, förutom att mamma ringde och sa: Lillemor undrar hur mycket du vill jobba i sommar... När jag ringde Lillemor för en vecka sedan hänvisade hon mig vidare till bemanningen, som sa åt mig att skicka in en ansökan till kommunen, vilket jag gjorde.

Jaja, men nu verkar det som att jag gjorde det helt i onödan då ansvaret för semestervikarierna tydligen ligger på Lillemor i alla fall...

Jag tror minsann att chefen borde bytas ut.


Nu ska jag snart titta på Project Runway.

Auf Wiedersehen!

  

Av Annakarin - 23 mars 2009 21:06

Ovido - Quiz & Flashcards