anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg under mars 2009

Av Annakarin - 17 mars 2009 15:15

Jag har "uppgraderat" (vilket borde betyda att något blivit bättre...) till Windows Live Messenger 2009. Den nya versionen suger pung, rent utsagt. Man kan inte som i den något äldre versionen dela mappar med andra. Jag använder den funtionen ofta, i skolan och så. Nu är alltså den funktionen borta, vilket gör mig förbannad.

Så igår satt jag i tre och en halv timme för att försöka avinstallera MSN, vilket var i princip omöjligt. Till slut hittade jag hjälp på den här sidan, problemet är ett annat men det är så man tar bort MSN för gott på datorn. Annat sätt är omöjligt, jag försökte med allt!

Men till slut var jag så arg att jag lade tillbaka den nya versionen i alla fall. Ikväll (efter en del pluggande) ska jag ta tag i saken och ladda hem den gamla versionen.


Idag fick jag ett fint litet brev från A-kassan där det stod att jag var utesluten eftersom jag inte har betalt avgiften, vilket jag åtmistone tror att jag har gjort. Jag är ganska säker, om jag inte gjort det så har jag i alla fall betalt fackavgiften... Det är så jävla krångligt att jag kanske har räknat fel på avgiften jag ska betala (jag är ju inte ett ljushuvud då det kommer till matte). När man får kontinuelig lön så betals de avgifterna automatiskt genom kommunen. Så jag har liksom inte varit tvungen att göra detta innan, när jag hade jobb.

Och när jag ringde min sektion så var den såklart stängd på grund av sjukdom. Och det värsta är att jag är skyldig staten (!) över 600 icke existerande kronor (jag studerar vad fan tror ni?).

Jag får väl se detta som ett ypperligt tillfälle att byta fack helt, till Lärarförbundet. Det är bra skit. Min klass ska ha en kurs i stagefighting med den gode Lars Bergman, betald av förbundet. Underbart må jag tillstå!


I övrigt så fick vi i måndags en bok som vi ska läsa till i morgon som inte står på litteraturlistan, dessutom är kursen vi läser otroligt ostrukturerad. Förra veckan hade vi inget att göra över huvud taget och den här veckan är det massor att göra, som vi kunde gjort förra veckan om vi hade vetat om vad som skulle göras.


Ja, jag är liiiiiiiiiite arg.

Jag är nästan i stånd att ha ihjäl nåt, en kudde eller nåt annat oskyldigt. Eller... Ja, nån som jag inte tycker om (nämner jag några namn så kanske jag hamnar i fängelse för hot till på köpet). I alla fall en tårta i ansiktet på skaparna av MSN, handläggaren på A-kassan, och lärarna på Marieborgs Folkhögskola som inte svarar på våra mail.


Liiiiiiiiiiiiite arg som sagt.

Av Annakarin - 15 mars 2009 20:24

I Örebro är det vår i luften. Därför också på bloggen... Är inte riktigt nöjd, men det får vara såhär ett tag...

Av Annakarin - 15 mars 2009 20:01

I fredag pluggade jag faktiskt hela dagen, i alla fall tills jag var tvungen att duscha och göra mig i ordning innan Martin kom med tåget. Sedan gick jag ner till stan i duggregn och hämtade karln på stationen.

Vi gick på en grym indisk restaurang, Karishma på Kungsgatan. Åt en skitgod Dal och Naan-bröd. Drack en asgod Chai till efterrätt. Jävlar, dit går vi igen (trots att Martin höll på att bita sönder en tand, det var nåt hårt i maten).


Igår skulle vi (åter igen) åka till IKEA, men det blev ingenting av med det. Både jag och Martin sov dåligt natten mot lördag, så vi sov middag istället för att åka iväg.

Vi sov middag för länge, så vi höll på att missa Malins teater. Men vi hann och det var tur det för föreställningen var riktigt kul. Improvisationsteater, det är skoj det.

 Efter teatern gick vi på Ali Baba och handlade lite smått och gott. Hittade torkat soyaprotein, fina fisken! Köpte lite torkad frukt och sedan åkte vi hem och spelade klart rollspelsscenariot. Dimmiga Damen är tillbaka från de döda och vill hämnas på mig för att jag hade ihjäl henne, hon är tre gånger starkare nu än sist och det låter minst sagt farligt. Tur då att jag fick en fabulös isklinga och lite annat smått och gott (en mugg som fyller på öl av sig själv bland annat).

Så nu, efter massor med övning (betala i silver och slå två T-20:or) så kan jag slåss med svärdet och min stav samtidigt (värsta Gandalf-tricket). Jag kan dessutom kontrollera personer, sweet stuff!  Vi satt till halv två i natt vi var helt slut efteråt.


Idag har vi inte gjort många knop kan jag lova och nu har Martin åkt hem... Buhu!!!


I morgon börjar en ny vecka, detta gör att jag måste fortsätta läsa Klave - Den kvalitativa forskningsintervjun, låter spännande va!?


Over and out.

Av Annakarin - 10 mars 2009 13:21

Här kommer rapporten från luggklippet. En före-bild och en efter-bild. Blev lite ojämt, men mitt hår växer som ogräs så det gör inte så mycket.



Av Annakarin - 10 mars 2009 12:54

Nu ska jag klippa min egen lugg... Rapport kommer efteråt.


Efter jag har klippt luggen så ska jag gå en sväng runt elljusspåret som Gabriella visade mig igår. Det gick sådär med första nyttiga dagen... Vi gick i och för sig en timme, men efteråt så bjöd Gabriella på glass. Glass kan man ju bara inte säga nej till, tihi.


Men idag ska jag bara gå och inte äta nån glass. Jag har nämligen ingen glass hemma, Martin åt upp den sista Piggelinen i lördags. Bra för mig.


Så, på't bara.

Av Annakarin - 9 mars 2009 12:42

Upptäkte att jag inte har samma hål på skärpet längre och att mina "baggy-jeans" inte är så "baggy" nu för tiden.

Idag ska jag börja ett hälsosammare liv. Så när jag har ätit lunch så ska jag ta en sväng runt elljusspåret. Så det så. Morgonpromenader a'la Anna Skipper kanske är en idé. Men det bygger ju på att kliva upp i tid... Och det är jag ju jättebra på... Hahaha!


Har haft metodseminarium inför B-Uppsatsen idag. Helt fullt i bollen, så jag kan behöva en prommis. Ska bara ladda batteriet till min MP3, så är jag på väg sen.


Yes, antagligen kommer jag att berätta när skärpet är som det ska och jeansen återigen känns "baggy". Jag vet att alla är jätteintresserade av min allt för stora bak, jag bara vet det! Haha!


Av Annakarin - 2 mars 2009 23:08

Skriv ditt namn på fråga ett och fortsätt svara på resten av frågorna med första bokstaven i ditt eget namn. Pojk/flicknamnen får inte vara ditt eget. 


1. Vad heter du? Annakarin

2. Ett ord på fyra bokstäver: Apan
3. Flicknamn: Amanda
4. Pojknamn: Axel
5. Yrke: Asfaltsläggare
6. Färg: Ananasgul
7. Klädesplagg: Anorak
8. Mat: Ansjovis
9. Sak i badrummet: Ansiktscréme
10. Plats/stad: Alingsås
11. En orsak att vara sen: Astmaanfall
12. Något man skriker: AKTA!!!
13. Film: Armagedon
14. Något man dricker: Apelsinsaft
15. Band: AC/DC
16. Djur: Anka
17. Gatunamn: Albäcksgatan
18. Bil: Audi
19. Sång: All shook up
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Ambulanskull

Jag utmanar alla som vill bli utmanade. Orka bestämma folk 23:28 en måndagkväll. Dessutom har jag ont i ryggen, igen. Bajs!

Av Annakarin - 2 mars 2009 21:38

Karin, jag vet att du skulle älska de här! De är hysteriskt roliga, inte i klass med mandelörat men nära på!

10 spänn, ett riktigt fynd!



Ovido - Quiz & Flashcards