anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg under augusti 2009

Av Annakarin - 30 augusti 2009 23:04

I dagens Aftonbladet hävdar Annika Dalquist, hjärnan bakom LCHF-dieten, att hennes diet förhindrar svininfluensan. Yeah right.

Hon hävdar också att om man äter som hon så behöver man inte gå på mammografi eller cellprover. För att om man äter som hon så kan man inte bli sjuk.

Jag tror att cancer är ärftligt, det finns nämligen forskning på det. Jag t.ex har haft förändringar på mina cellprover två gånger. Visst, jag äter inte som Annika Dahlquist, men jag äter heller inte dåligt. Däremot har mina fastrar också haft cellförändringar och blivit opererade för det, min farfar och min farbror har dött i cancer.

Det enda som händer när man slutar äta kolhydrater är att hjärnan inte får nån mat, den slutar helt enkelt att fungera. Slutar man äta frukt så får man skörbjugg.

Antagligen har Annika Dahlquist hjärna slutat fungera, med tanke på hennes korkade uttalande i Aftonbladet.

Så flickor, sluta inte ta cellprover, sluta inte kolla upp tuttarna bara för att en dum doktor har sagt det. Det kan hänga på liv eller död.


Av Annakarin - 23 augusti 2009 21:44

Det var trevligt igår, trevligt folk och lagom (bara lite för mycket) öl. Saga hade kommit iordning fint i lägenheten, det är konstigt vad man kan göra med en 1,5:a. Massor.

Vår lägenhet ser dock fortfarande ut som en mindre krigszon, så bilder får ni vänta tålmodigt på vänner. Tog mig i kragen efter bakispizzan idag och fållade gardinerna till arbetsrummet, bara gardinerna i köket och vardagsrummet kvar då.

Måste nog sova nu, är rätt seg efter gårdagen. Men kul var det, så det är det värt.

Natti natti.

Av Annakarin - 21 augusti 2009 17:57

... CSN är alltså! Man kan logga in med en personlig kod, som man får i brevlådan. Men man kan inte använda den. Måste vara årets skämt.


Andra stjärnor, riktiga alltså är Marcus och Amanda. De har pillat upp min post ur min gamla brevlåda. Så CSN-problemet kommer att lösa sig ändå, eftersom det förhoppningsvis ligger ett brev från dem där.


Annars väntar vi på att korvrisotton ska puttra klart, smaskens.

Av Annakarin - 19 augusti 2009 11:15

... så ringer bovärden. När allt som var fel i lägenheten är fixat, eftersom vi inte orkade vänta längre. Martins pappa och mamma visste hur man skulle fixa allt, så det är kirrat. Det är bara att slänga ut hantverkarna som kommer.

Men hon sa att vi får måla om, så snart så blir det tuffa fondväggar i sovrummet och arbetsrummet. Som hyrsegäst i ÖBO så har man rabatt på Flügger, det är nice. Vi får se vad det blir, Martin vill ha mörkgrönt på ena väggen i sovrummet. Jag vill ha purpur på en av väggarna, antingen i sovrummet eller arbetsrummet. Det gäller att välja rätt.


Annars är allt bra, fest ikväll och extrainsatt TePe-prov i morgon som några i klassen ska agera sökande på. Kommer att bli kul.


Peace out. 

Av Annakarin - 17 augusti 2009 13:05

Nu har jag och Martin hamnat i vår nya lägenhet, mitt i ghettot. Den ligger på första våningen och det skapar såklart en del insynsproblem, men det är löst nu. Bara ett fönster som ska fixas, det behövs bara ett litet krafttag. Men efter IKEA strapatserna tre dagar i rad (sängen vi skulle köpa fanns inte inne, så svärisarna fick stanna med släpvagnen en dag extra) så är vi lite smått slut, luften har gått ur.

Men allt tyder på att det kommer att bli fint, köket är i stort sett klart och vardagsrummet är på gång. Arbetsrummet och sovrummet är de stora projekten nu.

Bilder kommer inom kort, på både brickbordet och resten av lägenheten.


Nu mer TV, det blir nog en slappardag idag, kanske lite häng med Saga och Rebecka också.  

Ovido - Quiz & Flashcards