anka in reverse | esrever ni akna

Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Var finns relevansen?

Av Annakarin - 22 september 2009 18:02

Blir mer och mer irriterad på upplägget i pedagogiken. På seminarieledaren. På de flesta av människorna i min seminariegrupp. På VFU-människan som varken svarar på mail eller i telefon. På det mesta faktiskt.


Upplägg: Vi har idag gått igenom hur man refererar och tänker kritiskt. Från 09:15 till 16:45. Vi kan det. Varför har min klass blandats upp med de som läser långa programmet och precis börjat plugga? De som inte har nån koll på någonting! Varför får vi inte vi ha en egen seminariegrupp? Eller kanske ännu bättre varför läser vi inte med Lp 90, som har läst på universitet förut och fattar vad det handlar om. Eller kanske med musiklärarna som också har koll på läget?


Seminarieledaren: Ställer ledande frågor, som det antyds finnas ett rätt och ett fel svar på. Detta gör att det inte blir någon som helst diskussion och alla blir knäpptysta, till och med Saga. Jag (!) är en av de i gruppen som pratar mest. Då är något stört fel. Detta gör jag mest för att någon ska säga nåt över huvud taget...

Hon dumförklarar folk. Hon är fel ute helt enkelt.


Seminariegruppen: OK, de kan inte rå för att vi har mer universitetserfarenhet, men... ÖPPNA KÄFTEN FÖR I HELVETE!


VFU-människan: I morgon ska jag till skolan där jag ska ha VFU och träffa min handledare, 120 spänn kommer det att kosta att ta tåget och vi kommer att ha tid att prata i en halvtimme. Det är dyra minuter det! Har mailat och ringt p.g.a att tågen går så himla dåliga tider, inget svar. Antingen kommer jag till Arboga två timmar för tidigt eller tio minuter innan vi ska ses. Jag som aldrig har varit i Arboga kommer att gå vilse och missa mötet om jag kommer till Arboga tio minuter innan. Det är jag övertygad om. Dessutom är det ett SJ-tåg jag ska åka med, och de är ju aldrig framme i tid. Det får bli att hänga i hålan Arboga i två timmar... KUL!


Det mesta: Har ont i ryggen mest varje dag. Martin spelar dataspel. Nollningen är slut. Det är stöööökigt. Jag mååååste tvätta!


Nåt roligt måste väl ändå hända? Tänker ni... Jo då! På torsdag blir det Musikhöskolans "Så ska det låta", efter det Harrys. På lördag är det It's SÅ (Studenternas Årshögtid). Nästa lördag har vi inflyttningsfest och Ida kommer upp från Lund!!! Wiiieee!!! (Det ska jag nog ha som ett ljus i mörkret!)


Nu ska jag väl laga nån äcklig mat också. Blä!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annakarin - 28 februari 2012 23:14


    Jobba snabbare, ni har väl resurser så det räcker. Fast det är klart, ni kanske gav all vinst till aktieägarna? Vi vanliga medborgare måste faktiskt betala räkningarna! ...

Av Annakarin - 31 januari 2012 22:05


  Det där är nog lite mer är 15 kilo. Undrar vem de försöker lura?    ...

Av Annakarin - 25 januari 2012 17:08

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? Gick i tvåan på gymnasiet, övningskörde, åkte på min första Arvikafestival, blev full första gången (jo, jävligt duktig!). 10 år sen, det är inte meningen att jag ska minnas mer av 2002 va?   VAD GJORDE DU FÖR ET...

Av Annakarin - 31 december 2011 12:42


 

Av Annakarin - 19 oktober 2011 15:02

Jag ska bygga en julskinka av frigolit till ett julframträdande vi ska göra med kulturskolan. Eftersom jag är vegetarian så har jag inte kollat in julskinkan med så stort intresse de senaste tio åren så följaktligen googlade jag bilder på julskinka. ...

Ovido - Quiz & Flashcards