anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Annakarin - 9 oktober 2009 18:46

VFU:n är i full gång. Barnen i klassen (en etta) är livliga, vissa mycket mer livliga och stökiga än andra. Min handledare klagar och klagar och klagar. Hon skulle varit med på den tiden då jag hade teater med en grupp 9-12 åringar som var thousand times worse! Då skulle hon inte klagat nu.

Barnen får över huvud taget inte prata på lektionerna, och det hade man kunnat förstå om det enda de sa var strunt. Men det är de inte. De säger smarta saker också, ibland. Men det är inte det som är poängen, poängen är att läraren ifråga är opedagogisk. Opedagogisk i den benämingen att hon skäller. Höjer rösten och låter arg. Detta gör att barnen som alltid är tysta och snälla (som jag) också tar åt sig av hennes hårda ord och blir ännu tystare. Dessutom blir de livliga barnen inte bättre av det. De bara låter ännu mer, knycker de andra barnens saker fler gånger, går av och ann i klassrummet ännu fler meter än innan.

Appropå de tysta barnen som gör det de ska (de flesta av dem i alla fall) inte syns. De får ingen hjälp, är fruktansvärt osäkra. Det är hemskt.

Hitta på ett annat sätt damnit!


Ett av de starkaste värdeorden i Lpo 94, LpFö 98 och Lpf 94 är demokrati. Det existerar inte i den här klassen. De får sina uppgifter, gör de dem inte tysta och snälla får de skäll. De har ingenting att säga till om över huvud taget.

Jag är så arg!


Kolla på det här föresten! Häpna. Bästa föreläsaren ever!


Ikväll blir det roligare än resten av veckan. Jag ska på inflyttningsfest hos Milla. Alice i Underlandet-tema. Jag ska klä ut mig till det här. Om ni inte hört den, så lyssna på texten så fattar ni varför...


I morgon blir jag blå, kall, häxa, ismagiker, mentalist, hjälte i långsvärd, kompis med dvärgen Gruttle och påtvingad sällskap av den irriterande alven Variol. Skitkul!!! MoDs och nörderi FTW!


Ovido - Quiz & Flashcards