anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg under november 2010

Av Annakarin - 20 november 2010 11:57

Hej!


Jag har lärt mig att virka! Är sjukt stolt över detta, eftersom jag aldrig lärde mig det i skolan. Tack internet! 


Så nu sitter jag och virkar mormorsrutor som ska bli en scarf. Jag var på Kupan igår och fyndade massor med små garnnystan som någon liten tant med vitt hår har fått över och sparat till något annat tillfälle. Det blev mitt tillfälle! Sweet!


Jag var också in på en handarbetsaffär och köpte en enorm virknål, storlek 15. Den är som ett finger, så tjock är den. Men vad jag ska göra med den är en hemlis. Har planer på en julklapp till syrran av den, om jag hinner klart med det såklart.


Vill du lära dig att virka mormorsrutor? Kolla här och kolla den här filmen, det är en KILLE som virkar, han har ett helt bibliotek med filmer på olika saker han virkar. 


  

Av Annakarin - 17 november 2010 11:48

Igår flyttade vår inneboende äntligen ut. Nu kan man va sig själv igen, slippa klä på sig alla kläder som finns bara för att gå på toa på morgonen o.s.v. 

Yay! Äntligen kan vi använda arbetsrummet till det de ska användas till. Ska sätta igång och göra det användbart ikväll tror jag minsann. 


Av Annakarin - 8 november 2010 16:22

Kära open office alltså...



En cementöring, är det någon sorts trädgårdsprydnad det eller?

Av Annakarin - 1 november 2010 17:40

Idag har min mail återigen skickat knasmail till alla mina kontakter. Jag har många mailkontakter, också sådana som har med jobb och skola att göra, vilket gör att detta inte är så roligt. Men ibland är det bra, ibland kan sådana här konstiga mail göra bra saker. 


Jag fick nämligen ett mail tillbaka av en vän jag inte träffat eller pratat med på länge, säkert två år. Det var mycket roligt, han skriver så knasigt också, så oavsett vad han skriver så blir det roligt. Han kan skriva så att ironier och dumheter lyser igenom utan att använda sig av t.ex detta ;) eller detta :P.


Jag tänker på honom ibland, det var roligt att höra av honom, även om det var under lite tråkiga omständigheter.


(Ni som läser, även om ni är få, kan ta detta som en varning eller ett kärleksfullt nostalgiskt inlägg, välj fritt) 

Skapa flashcards