anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Annakarin - 9 december 2010 12:30

Klockan är 12.30 Jag klev upp alldeles för sent idag igen. Suck. 

Så nu dricker jag min andra kopp kaffe med mjölk (inte latte, bara kaffe med en skvätt mjök). 


Igår tillverkade jag mammas julklapp, idag ska jag tillverka svärmors julklapp. Julklappen jag planerade till syrran kanske aldrig kommer att bli klar. Min halsduk av mormorsrutor går framåt, men inte så fort som jag skulle vilja, den kanske blir klar till nästa vinter. 


Skolan kanske ni undrar, hur hinner jag med den när jag bara sitter och virkar. Svaret är: det gör jag inte. Allt jag gör till skolan nu för tiden sker i panik dagen eller dagarna innan. Men ett VG har jag i alla fall lyckats skrapa ihop under hösten, men den kursen var intressant och inte bara teori, eller bara teori. Men teorin i sig var intressant så jag är värd mitt VG i Genus i skolan 7,5 hp. Teaterns teori och metod däremot handlar om teorier om teorier. Forskningsteorier som vi inte använder utan bara lär oss om inför C-uppsatsen, det vore såklart bra om jag kan teorierna innan jag ska använda dem, men den kursen är bara skuffad åt sidan i huvudet. 


Det är åtta dagar till vi åker till Sundsvall och får umgås med familj och hemmavarande/hemkommande vänner. Det blir mysigt, det är jag säker på. 


  

Skapa flashcards