anka in reverse | esrever ni akna

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

02- Min första kärlek

Av Annakarin - 7 januari 2011 14:25

Pojken i frågas mormor bodde granne med oss och han och hans släkt var frekventa besökare hemma hos henne. Varje sommarlov var han där nästan hela tiden. Dessutom firade de sista april hos henne varje år. 


Han är tre år äldre än mig, pojken. När vi var små spelade åldersskillnaden inte någon roll, men när vi blev lite äldre, när han började på högstadiet och jag fortfarande var en liten plutt så slutade vi helt enkelt att umgås. 


Min mamma och hans mamma är barndomsvänner. De två hade stora planer på att vi skulle gifta oss, skaffa barn och köpa hans mormors hus så vi kunde föra släkten vidare på samma plats. Köpa huset hade inte gjort mig något, det såldes i höstas och jag hade tyvärr inte ett par miljoner över, jag tror inte att jag hade fått något banklån heller. Huset är inte renoverat sedan 60-talet, vilket är helt i min smak, dessutom finns det en ladugård där mina framtida hästar, grisar, får och kaniner kunde bo.


Ja, som ni förstår så lyckades inte våra mammors planer, han har en fin tjej och jag har en fin kille. Så kan det gå, med barndomskärlekar.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annakarin - 28 februari 2012 23:14


    Jobba snabbare, ni har väl resurser så det räcker. Fast det är klart, ni kanske gav all vinst till aktieägarna? Vi vanliga medborgare måste faktiskt betala räkningarna! ...

Av Annakarin - 31 januari 2012 22:05


  Det där är nog lite mer är 15 kilo. Undrar vem de försöker lura?    ...

Av Annakarin - 25 januari 2012 17:08

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? Gick i tvåan på gymnasiet, övningskörde, åkte på min första Arvikafestival, blev full första gången (jo, jävligt duktig!). 10 år sen, det är inte meningen att jag ska minnas mer av 2002 va?   VAD GJORDE DU FÖR ET...

Av Annakarin - 31 december 2011 12:42


 

Av Annakarin - 19 oktober 2011 15:02

Jag ska bygga en julskinka av frigolit till ett julframträdande vi ska göra med kulturskolan. Eftersom jag är vegetarian så har jag inte kollat in julskinkan med så stort intresse de senaste tio åren så följaktligen googlade jag bilder på julskinka. ...

Ovido - Quiz & Flashcards