anka in reverse | esrever ni akna

Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

03- Mina föräldrar

Av Annakarin - 8 januari 2011 16:40

Min mamma

Min kära mor heter Karin, hon är snart 62. En gång i tiden ville hon mest av allt bli syslöjdslärare, hon blev (så småningom) undersköterska istället efter 20 år inom vården. 

Min mamma kan låta elak, men är snäll nästan jämt. Utom när hon blir riktigt arg, då är hon farlig. 

När jag var 18 började jag jobba på mammas avdelning på ålderdomshemmet, det var först då jag började lära känna min mamma. Det där med känslor är inte högsta mode i vår familj. När man jobbar på ett sådant ställe så kommer man oundvikligt ganska nära alla man jobbar med, och min mamma och jag kom också nära varandra. 

När jag flyttade till Örebro för snart tre år sedan så började hon ringa, varje lördag ungefär samma tid för att kolla hur det var. Vi har liksom alltid klarat oss själva, eller i alla fall fått försöka klara oss själva innan mamma ryckt in. 

Min mamma är bra. 


Min pappa

Min käre far är nog en av världens största Elvis Presley-fans. Han lyssnar nästan bara på Elvis (lite blandat med alla de andra 50-talsrockabillygrabbarna). När han inte lyssnar på Elvis så fiskar han.

Ibland smyger pappa till mig pengar, utan att mamma vet om det. Det tycker jag är bra.

Jag och pappa är ganska lika, vi pratar inte om det inte behövs, nyser lika högt och så har vi ovanan att prata högt för oss själva. Vi har också musiken gemensamt, även om jag blandar ut de gamla 50-talarna med lite nyare grejer (som inte är, som i pappas fall, dansband).

Min far har ont överallt, men han klagar aldrig. Det är snarare så att han måste bevisa att han inte har ont, genom att göra saker som han egentligen inte orkar. Lägga nytt tak till exempel, som han gjorde i somras, fast han har ont och är höjdrädd.


Mina föräldrar är riktiga hjältar, de förlovade sig när de var 15-16 år och har hållit ihop tills nu. De har varit gifta i 42 år. Det är strongt gjort, inte många idag klarar av sånt.    

Pappa och min brorson Freddie, mamma i bakgrunden.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annakarin - 28 februari 2012 23:14


    Jobba snabbare, ni har väl resurser så det räcker. Fast det är klart, ni kanske gav all vinst till aktieägarna? Vi vanliga medborgare måste faktiskt betala räkningarna! ...

Av Annakarin - 31 januari 2012 22:05


  Det där är nog lite mer är 15 kilo. Undrar vem de försöker lura?    ...

Av Annakarin - 25 januari 2012 17:08

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? Gick i tvåan på gymnasiet, övningskörde, åkte på min första Arvikafestival, blev full första gången (jo, jävligt duktig!). 10 år sen, det är inte meningen att jag ska minnas mer av 2002 va?   VAD GJORDE DU FÖR ET...

Av Annakarin - 31 december 2011 12:42


 

Av Annakarin - 19 oktober 2011 15:02

Jag ska bygga en julskinka av frigolit till ett julframträdande vi ska göra med kulturskolan. Eftersom jag är vegetarian så har jag inte kollat in julskinkan med så stort intresse de senaste tio åren så följaktligen googlade jag bilder på julskinka. ...

Ovido - Quiz & Flashcards