anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Annakarin - 22 februari 2011 19:15

Jag tror inte på Gud, i alla fall inte i den bemärkelsen att det sitter en gubbe på ett moln och bestämmer över världen. Jag tror inte att han skapade världen på 7 dagar, i det fallet tror jag på evolutionen, dinosaurierna nämns nämligen inte i Bibeln. Jag tror att alla ska få tro det de vill, däremot. 


Nej, jag försöker tro på mig själv. Att jag är bra och kan lyckas med det jag företar mig. Det kan vara svårt ibland, men det går oftast bra. Jag vill tro på människan, men det är ännu svårare än att tro på mig själv. Världen är så galen att det känns som att vissa saker är påhittade. 


Jag vill inte tro att jag, när jag dör, hamnar i jorden och blir maskmat. Jag vill tro att det händer något sedan, det kanske det gör. 


  

Jan Stenmark

Ovido - Quiz & Flashcards