anka in reverse | esrever ni akna

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Lista

Av Annakarin - 11 maj 2011 11:17

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? 
"Boman kallade teater en laborationsmetod för humanistiska ämnen och underströk att den dramatiska verksamheten var utvecklande för personligheten" (Nu fuskade jag lite och tog hela meningen som var på rad fyra, vilket gör att jag började på rad tre och slutade på rad fem i "Undervisa i pedagogiskt drama" - Viveka Rasmusson och Bodil Erberth, 2008)


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? 
Ett utstickande papper i bokhyllan, antagligen ett kompendie från peddan.


3. Vad var det senaste du såg på tv?
"X-men 2" i går kväll.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
10.30 (Hoppsan, 11.22, ingen bra tidsuppfattning idag)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Martin hastar för att ta det sista kaffet, en klocka som tickar.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? 
Jag grillade på en engångsgrill med I och L igår kväll. 

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? 
Bloggen som jag snodde listan från, den är inaktiv så det är nog inte så intressant att veta vilken det var. 

8. Vad har du på dig? 
Hysteriskt färgglada "en-man-kommer-föda-profeten-byxor" och en svart kort klänning som idag fungerar som linne.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? 
Ja, det gjorde jag. Men vad har jag glömt.

10. När skrattade du senast? 

Igår, när vi överanalyserade de två första X-men filmerna. 


11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? 

En tavla med Kalle Ankas släktträd på, en paraplyritning av min uppsats, en planering över veckans skrivande, en James Dean-klocka som jag fick på posten av pappa, en tavla som gick sönder (nu är det bara själva pappen kvar på väggen, måste åtgärdas!) 


12. Har du sett något konstigt på sistone? 
Det kommer upp oidentifierbara växter i min trädgård. Vad kan det vara?

13. Vad tycker du om den här utmaningen? 
Frågorna är lite annorlunda motför vad såna här listor brukar innehålla, bra för mig som skriver (eller skrev) listor ganska frekvent.

14. Vilken var den senaste film du såg? 
X-men 2, som sagt.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? 

Ett hus, hästar, resor (och betala den som vaktar och rider hästarna), trädgårdsmöbler, massa fina blommor till min trädgård och en trädgårdsmästare m.m. 


16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. 
När jag är ensam i bilen sjunger jag jättehögt och har radion på så hög volym som jag kan. 

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Världsfred, en sak som innefattar många saker. Bra fusk. 

18. Tycker du om att dansa? 
Japp.

19. George Bush? 
Om jag nån gång skulle döda nån så skulle det vara honom.  

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? 
Imre och Eira

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? 
Ja, det har jag övervägt och överväger fortfarande. 

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? 
"Det trodde du inte va?!"


Som avslutning kör vi ett bloggtips: Karins Konstgrepp, den är fin och knäpp.

 
 
karin

karin

18 maj 2011 17:16

haha kul lista :)

http://trattoria.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annakarin - 28 februari 2012 23:14


    Jobba snabbare, ni har väl resurser så det räcker. Fast det är klart, ni kanske gav all vinst till aktieägarna? Vi vanliga medborgare måste faktiskt betala räkningarna! ...

Av Annakarin - 31 januari 2012 22:05


  Det där är nog lite mer är 15 kilo. Undrar vem de försöker lura?    ...

Av Annakarin - 25 januari 2012 17:08

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? Gick i tvåan på gymnasiet, övningskörde, åkte på min första Arvikafestival, blev full första gången (jo, jävligt duktig!). 10 år sen, det är inte meningen att jag ska minnas mer av 2002 va?   VAD GJORDE DU FÖR ET...

Av Annakarin - 31 december 2011 12:42


 

Av Annakarin - 19 oktober 2011 15:02

Jag ska bygga en julskinka av frigolit till ett julframträdande vi ska göra med kulturskolan. Eftersom jag är vegetarian så har jag inte kollat in julskinkan med så stort intresse de senaste tio åren så följaktligen googlade jag bilder på julskinka. ...

Ovido - Quiz & Flashcards