anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Annakarin - 23 maj 2011 12:48

Jag har fyra, tre äldre och en yngre. De tre äldre är alla av manligt kön och den yngre av samma kön som jag. 

Mamma och pappa gifte sig unga, som de flesta gjorde på 60-talet, så min äldsta bror är 16 år äldre än mig, han heter Göran. Efter honom kommer en till bror som är elva år äldre än mig, Kent, och sen kommer minsta storebror som är åtta år äldre än mig, han heter Kjell. Sen kommer jag och efter mig lillasyster Annalena som är fyra år yngre.


Lillasyrran och jag bråkade konstant när vi var yngre, nu ringer hon mig ofta och frågar om saker och berättar grejer. Bra tycker jag, även om hon kan prata huuuur länge som helst. Hon har stora planer med sin ullkonst, jag ska ge alla en heads up när det händer grejer på den fronten. 


Mina bröder pratar jag inte ofta med, innan Kent fick barn brukade vi festa ihop, vi gillar liknande musik och så hängde vi på samma krog i Sundsvall, den bästa som fanns. Nu är det Skeppan en pizzeria och en sundsvallsera är borta, for ever. Kent jobbar med superhemliga grejer, det enda jag vet är att det har med datorer att göra. 


Kjell bor i Kramfors med sin familj, vi ses inte ofta. Mest på jul, då gillar han att bråka med mig. Hans dotter är en frän unge, men ett rätt bortskämt ensambarn. Kjell ska man köra sakta förbi vid vägarbetsområden, bara så ni vet. 


Göran, han är nordisk mästare i svartkrutsskytte, det ni! Han flyttade hemifrån när jag var typ fyra, så vi har knappt bott i samma hus. 


Jag bor ju långt hemifrån så jag träffar dem inte så ofta, men varje jul i alla fall. Det är alltid skitkul. Det var mina syskon. 

Ovido - Quiz & Flashcards