anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Annakarin - 25 januari 2012 17:08

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

Gick i tvåan på gymnasiet, övningskörde, åkte på min första Arvikafestival, blev full första gången (jo, jävligt duktig!). 10 år sen, det är inte meningen att jag ska minnas mer av 2002 va?


VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Skrev C-uppsats, spelade spel, drack öl, hängde med Martin, åkte till Göteborg och intervjuade teaterlärare, hängde med Patrik, Ida och Anders. Tittade på På Spåret med annan Ida och Martin och drack öl varje fredag, när det tog slut gjorde vi samma sak men framför Så Ska Det Låta.
 
FEM SNACKS DU GILLAR

- Sura colanappar

- Salta macadamianötter

- Ostkrokar

- Choklad

- Martinglass


FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:

Alltså, det här är inte min fråga. Jag kan allt (åtminstone nästan) som spelas på Radio Guld (Sundsvall/Härnösands klassikerkanal). Alla låtar med Counting Crows, det mesta med David Gray... 


FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:

- Betala studielånet.

- Köpa en bättre bil.

- Bara jobba ideellt med roliga saker.

- Jag och Martin ska leva på räntan och göra kul grejer lite emellanåt.

- Köpa hus och anställa trädgårsmästare och städare som gör allt som vi inte tycker är kul. 


FEM DÅLIGA VANOR

- Snusen är helt klart vinnaren (eller förloraren) i denna kategori.

- Snurra förlovningsringen runt, runt, runt...

- Strunta i att tvätta bort sminket på kvällen, min hy tycker inte om mig.

- Äter för lite grönsaker.

- Äter för mycket godsaker.


FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA

- Spela/undervisa/titta på teater.

- Sjunga högt för mig själv i bilen.

- Kramas med Martin! 

- Dricka sjukligt god öl i gott sällskap.

- Bada



FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA

- Kläder (tröjor, koftor, jackor, kavajer) med axelvaddar.

- Kläder jag känner mig obekväm i.

- Kött (köpa alltså, inte Lady Gaga-modet)

- Ljusblått till pojke, ljusrosa till flicka

- Ljusrosa till mig.


FEM FAVORITLEKSAKER
- Virknålen

- Datorn 

- Böcker

- Frigolit (OÄNDLIGA möjligheter!)

- Mattkniv (i kombination med frigoliten)

Ovido - Quiz & Flashcards