anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg under september 2010

Av Annakarin - 25 september 2010 14:00

Har hittat en alldeles fantastisk blogg av en tjej från Härnösand. Hon skriver om 40-talskläder och lindy hop. Hittade en lista där... 


What are the last three things you purchased?

Bara tråkiga nödvändiga saker, schampo från Syoss, rea på H&M, samt en inpackning från samma ställe och en nagelfil/polerare från Apoteket (det gamla vanliga statsägda). 


What are the last three songs you downloaded?

Har slutat ladda ner sen Spotify kom in i mitt liv, men där lyssnade jag just på December 63 (Oh what a night) - Frankie Vallie and the Four Seasons och hela O' Brother where art thou?- soundtracket.


What are the last three places you visited?

Lidköping, veckan innan skolan började. Gabriella och Einar hyr ett alldeles fantastiskt hus där, med jättefin trädgård där hönsen bor och svampar inpå knuten. 

Sundsvall, hälsade på familjen. 

Göteborg över dagen, för att köpa balklänning inför Vårbalen och träffa Ida och Patrik. 


What are your three favorite movies?

Amelie från Montmartre, för Amelies finurlighet och det fina fotot. 

Big Fish, för Burtons knäpphet och de fantastiska historierna. 

Pan's Labyrinth, för sagan.


What are your three favorite possessions?

Min Gunilla Pontén-rock från 60-talet, helt fantastisk, men måste lagas både här och där. Den har nog varit älskad av den som lämnade in den på Kupan i Sundsvall. Nu kan jag återigen knäppa den över brösten, vilken är fab!

Min dator, utan den skulle det vara trist. 

Min manussamling, den ska bli stor, större störst (får kämpa med det, lär aldrig vinna över ATR)


What three things can you not live without?

Familjen, vännerna, kaffe och snus (de två sista skulle nog funka ändå...)


What would be your three wishes?

Ett kul jobb på antingen en folkis eller en amatörteater. Leva friskt och länge (inte så länge så jag överlever alla andra, det blir trist). Sluta snusa, innan jag får cancer eller nåt annat hemskt. 


What three things haven’t you done yet?

Bott utomlands, det skulle jag vilja. Skottland eller Irland vore fint. Tältat i Glen coe. Haft ett jobb som jag gillat.


What are your three favorite dishes? 

Martins linscurrygryta. Lite uttjatat, men tacos är mumma. Stuvade makaroner med muscot i. 


Which three celebrities would you most like to hang out with?

Johnny Cash (never gonna happen), Adam Duritz och den fantastiske skådisen Jonas Karlsson.


Name three things that freak you out?

 Att (sd) kom in i riksdagen. När Martin spelleder och skrämmer skiten ur spelarna (d.v.s. mig). Söka jobb som teaterpedagog, kan jag?


Which three things are you coveting?

 Mat! Har inte ätit mat på snart två veckor. Jag behöver tugga på nåt! Höll på att vekna inatt, det var nästan så att jag svängde av till Max och köpte ett greenmål med lökringar och mozzarellasticks. Just nu bara det, mat.  


Det var det. Skickar med en bild från sittningen i onsdags. Det var trevligt, trots att jag inte åt nåt av maten, synd bara att Kletsmet inte spelade och att många gick hem så tidigt. 


   Bilden är lånad av Håkan.

Jag, Theres, Erika och Hanna?

Av Annakarin - 18 september 2010 21:34

Som många vet så gillar jag att skriva i listor. Skrev en med 1001 frågor en gång... Det var helt galet.


Favoritlukt: Tomas gamla (nuvarande?) parfym. Mmm.
Favoritfärg: Grön, lite murrigare nyanser och femtiotalsblågrönt.
Favoritkänsla: När jag kommer på att jag är kär i Martin, det är inte lika vanligt nu som förut.
Favoritväder: Soligt men inte för varmt, lite försommarväder. Eller helt klarblå himmel och nyfallen dunig snö.
Favoritögonblick: När jag och Ida badade i stadshusfontänen efter folkomröstningen om EMU.
Favoritord: Norrsken.
Favoritlåt: Oj, öhh. Shine - David Gray får det bli. 
Favoritfilm: Amelie från Montmartre.
Favoritkonstnär: Dali.
Favoritscen i film: När den elaka gubben tar fotkräm istället för tandkräm på tandborsten i ovanstående film.

Favoritcitat: "Livet är en enda lång repetition av en föreställning som aldrig kommer att ges" (kan läsas både positivt och negativt, om man vill)
Favoritårstid: Våren, allt kommer till liv efter den allt för långa vintern.
Favoritbok: Tillsammans är man mindre ensam - Anna Gavalda.
Favoritmat: Hemmagjorda soyafärsbullar med potatis och dragonsås.
Favoritdryck: Old speckled hen.


Dagsform: lättare, gladare, hungrig (just nu) lite ont i tummen efter bowlingen... Kan sammanfattas som nice alltså. 


Nu ska jag till Anna och röka vattenpipa, man får som Karin skulle sagt. 

Ovido - Quiz & Flashcards