anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg under maj 2009

Av Annakarin - 25 maj 2009 22:13

Tack älsk, det var en bra present. Skulle vara guld om jag fick till photoshop också, men det får bli en senare fråga. Det är rätt OK att sitta och lära sig tableten i paint också. Så slipper jag lära mig både tableten och photoshop samtidigt. Sitter just nu och ritar min stentuffa karaktär Turin Trollpacka med hennes nya tuffa rustning. Ja, jag råkade bli en nörd, det kom liksom på köpet (puss älsk)...


I morse hade jag sönder ett av mina ölglas (inte ett av de alldeles hederligt snodda, som tur är!) i handfatet. Illa. Det var glas överallt.


Jag måste tvätta. Ska gå och se om det finns nån tid i morgon. Det bara måste det.


Uppsatsen går bra, för den som undrar. Vi hade handledning idag, det lät i överlag bra. Lite smågrejer som ska fixas och ett halvt kapitel som ska skrivas. Men det är lugnt. Det är ju en och en halv dag kvar... Det är lunch.

(Man kan ju i alla fall inbilla sig det...)


Nu ska jag kolla tvättider (jag vill ha en tvättmaskin!)

Av Annakarin - 20 maj 2009 16:41

Snart kommer min älsk! Om några minuter bara! Vi ska se X-men origins ikväll. Jag och Ida har bara resultatdiskussionen kvar av uppsatsen


Det firar vi med att lägga upp några fler Open Office stavningsförslag.



Av Annakarin - 19 maj 2009 22:46

Fick erbjudande om lägenheten idag, vi ligger på tredje plats. Bara att hoppas att de som ligger före oss inte vill ha den. Hoppas, hoppas, hoppas. Men ändå vara beredd på att inte få den.

Jaja, sånt är livet på en pinne.


Det går grymt bra att repa i alla fall och det är ju tur när vi ska spela nästa fredag. Jag har kanske inte berättat om vår lilla hemliga grupp, Pingelteatern. Några teaterpedagoger som leker teater för skojs skull. Det är kuligt. "I väntan på vadå" heter "grejen" vi ska göra, litet ihopplock av texter, monologer och dialoger. Det blir grymt, får inte missas! Sal 153 på Musikhögskolan, fredag 29:e maj runt 21:00. I samband med kulturfestivalen helt enkelt. Den får inte heller missas!


Så, nu blev jag lite gladare.

Av Annakarin - 18 maj 2009 22:21

Jag och Ida har under uppsatsskrivandet haft mycket roligt med mitt Open Office program. Speciellt rättstavningsfunktionen. Jag har gjort några print screens av förslagen. Hysteriskt roligt. En som inte finns på bild (vilken jävla miss av mig) är Waldemarson, där ett av stavningsförslagen var socialdemokrat. Open Office är nog så bra, men inte för folk som har en tendens att särskriva och stava fel.

Här kommer bilderna, have fun!


Av Annakarin - 17 maj 2009 17:16

Har nyss kommit hem efter en helg på okänd ort. Vi har varit på fadderutbildning och lärt oss massor. Jag har fått många insikter om mig själv.


Har saknat älsk hela helgen, jag menar... Han brukar ju vara här på helgerna. Som tur är kommer han på onsdag och stannar till söndag, så det blir sweet ändå!


Ska snart iväg och leka teater, kul!

Av Annakarin - 15 maj 2009 21:06

Jag och Martin kanske får en lägenhet på måndag, eller ja, alltså får veta om vi får den eller inte. Sen är det inflyttning första juli, men det tänkte vi nog inte... Jag ska jobba till mitten av augusti, så det går ju inte. Men bara jag har jobbat klart så flyttar vi nog ner, ja om vi får den såklart.

Det kanske inte är bästa läget eller snyggaste lägenheten men, det är tre rum och ett riktigt kök. Nice med en kyl där man får använda alla hyllorna och inte bara en av dem. Det är stört jobbigt att försöka ha mat i kylen här i korren. Det får inte plats särskilt mycket på en hylla...


Igår fyllde Rebecka 20, grattis, grattis. Saga och Rickard hade fixat överaskningskalas med bohem/Moulin Rouge-tema. Jag hade korsett för första gången i hela livet. Det var en kul fest! Ännu roligare att Rebbie blev så chockad och glad.


I morgon bär det av till nåt fiskställe. Vi ska på fadderutbildning, lära oss att vara snälla eller nåt... Det blir nog kul, dessutom är det gratis och man får käk. Med tanke på min superduperfantastisktfabulöst dåliga ekonomi så är gratis käk i två dagar väldigt bra!

 Ska väl sätta igång och packa...

Av Annakarin - 11 maj 2009 22:04

Efter en hel dag vid datorn så känns det i ryggen, det kan jag intyga! Men, har man 20-25 sidor B-Uppsats att skriva så blir det en del tid vid datorn. Nu har jag och Ida suttit i en vecka med uppsatsen och tanken börjar klarna... Intervjuerna är på god väg att bli förvandlade till mer läsbara berättelser. Nu är vi inne på intervjuerna vi skickade ut per mail. De hade ju kunnat få vara lite met utförliga. Man vill inte ha ett svar som lyder "För stor fråga att besvara kortfattat just nu". Vi ville inte ha kortfattade svar, det är därför det heter intervju och inte enkät.

Enkäterna till eleverna är också nedprintade, men det hade kunnat vara flera... Man får alltid räkna med bortfall har jag hört. Irriterande att folk inte kan lägga ner 20 minuter på någon annan i ett gott syfte.


Nog tjatat om uppsatsen. Jag har 240 kronor på kontot och 100 kronor i plånboken. Köpte massor med bönburkar idag, så jag klara livhanken den här månaden. Fattar inte vart pengarna har tatt vägen.


Jag vet heller inte var mitt Prego-kort tog vägen. Jag handlade lunch med det, sedan är det borta. Jaja, det var bara en tjuga på det. Den som hittade det och inte lämnade det till Sören kan väl ta dem. Det får bli termoskaffe resten av månaden.


Jubileumet i lördags blev väldigt lyckat, trots att jag var trött efter en hel dags matlagning och att min egna frälsare gick hem för att han mådde dåligt. Massor med öl och skoj blev det. Alla verkade nöjda. Dessutom blev det pengar över, de ska slösas på de nya ettorna till hösten då det blir fest igen. Sweet!

Av Annakarin - 7 maj 2009 16:56

Uppsatsskrivandet är i full gång. Allt går bra förutom att vi inte riktigt vet vad det är vi håller på med. Varför-frågan finns inte ännu och det vet man ju sedan samhällsprogrammet på gymnasiet att en sån fråga måste man ju ha. En problemformulering helt enkelt.


Mitt i detta så får jag veta att jag har blivit faster igen. Skitkul! Kent och Lotta har fått en till liten kille. Det gick visst bra allting. Grattis!!!


Och idag kom brevet från Mitthögskolan om sommarkursen jag skulle ha läst. Men det går inte, för den börjar med tre obligatoriska dagar 9, 10, 11 juni. Då är jag kvar i Örebro och kämpar med det sista i uppsatsen... Blä!

Nån av de 50 personerna i kön kan få ta min plats. Men jag kan ju alltid läsa den nästa sommar...


I övrigt så är jag pepp på 5-årsjubileumet på lördag. Det kommer bli grymt som Saga skulle sagt. Lite jobb men mycket kul! Älsk har lovat att baka bröd, han är bäst i världen. Mamma bistod med receptet så det kommer bli gott!

Apropå att älsk är bäst så har syrran tydligen sagt till pappa att han är för perfekt, att sådana killar inte existerar. Jag tycker att det är alldeles lagom att han är perfekt, dessutom är han halvrik som jag sa till gubbarna på Kupan igår. När jag för övrigt hittade ett otroligt tufft soffbord (som man genom en handvändning kan göra om till ett matbord för sex personer) från 50-talet. Ett fynd för 200 spänn, halva priset FTW!


Nu kan jag inte ha mer att säga... Så hej!

Ovido - Quiz & Flashcards