anka in reverse | esrever ni akna

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Annakarin - 6 januari 2011 12:16

Jag har nog faktiskt inte presenterat mig på den här bloggen, inte på bloggen jag hade innan heller. Jag antar att det beror på att jag tror att det bara är mina närmaste som är intresserade av vad jag håller på med på dagarna. Men nu ska jag i alla fall göra ett försök. 


En presentation av mig skulle kunna innehålla skratt. Jag skrattar ganska mycket, ofta åt mina egna skämt (och såklart åt andras). Jag grubblar för mycket, ältar saker som hände för flera år sedan, det händer mer sällan nu för tiden att minnen kommer upp, men det är ändå lite störande att det inte går att släppa vissa saker och människor. 

Jag hickar en gång om dagen, minst. Jag måste ha nåt fel på diafragman eller nåt.


Jag tycker om ale, det är mumsigt. Jag tycker om att läsa biografier, helst om rockband eller musiker över huvud taget. Jag tycker om att sjunga. Jag tycker om teater. Jag gillar att titta på Morden i Midsommer och tänka att det är så England är (inte med så mycket mord, utan mer arkitektur, kullar och grönt gräs).


Jag bor i Örebro med min sambo Martin, han är fem dagar äldre än mig, jag är bitter. I Örebro läser jag om teaterpedagogik och ska snart börja skriva C-uppsats. Jag jobbar lite smått på ett ålderdomshem, för att dryga ut kassan.


Lite om mig, jag tycker att det är svårt att beskriva sig själv. För vad vet jag om hur jag beter mig - egentligen... 


  

Av Annakarin - 6 januari 2011 12:12

Hej!


Jag hittade en sån där bloggutmaning, skriva ett inlägg om dagen med en bestämd rubrik. Jag tror jag gör ett försök, inte för att jag tror att jag lyckas skriva ett om dagen, men jag kan i alla fall försöka. 


Jag tänkte att jag börjar idag. 


Så här ser rubrikerna ut, är du också sugen på att prova, gör det!


Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Ovido - Quiz & Flashcards